Rabu, 30 Mac 2011

INAI DIJARI...........S.JIBENG

Lagu lama dari arwah S.JIBENG menceritakan betapa sedihnya jika cinta yang dirancang boleh putus bila-bila masa dan yang amat memeritkan jika ia berkahwin dengan pilihan hatinya yang lain

Engkau ketawa gembira..
di malam itu ...
dikelilingi hai ramai ..
sanak-saudara.....

sedangkan aku.. berduka..
kerna janji mu..
yang manis bermadu..
tetapi bagai hempedu..

alangkah.. indah temasya dimalam itu...
jejari mu.. di inai satu-persatu...
memberi tahu.. diri mu.. sudah berpunya...
tinggal lah aku.. sendiri jiwa merana...

andainya itu sayang berupa erti..
setahun janji.. ditempah.. hilang sehari..
membuat aku.. sedar.. diri sendiri..
betapa.. hinanya.. pada mu.. diri ku ini..

alangkah.. indah temasya di malam itu...
jejari mu.. di inai satu-persatu...
memberi tahu.. diri mu.. sudah berpunya...
tinggal lah aku.. sendiri jiwa merana...

andainya itu sayang berupa erti..
setahun janji.. ditempah.. hilang sehari..
membuat aku.. sedar.. diri sendiri..
betapa.. hinanya.. pada mu.. diri ku ini..

Tiada ulasan :

Catat Ulasan