Isnin, 17 Oktober 2011

PAHIT AKAN MANIS AKHIRNYA....UKAYS

 Perasaan seseorang lelaki yang berat hati ingin memberi tahu si isteri bahawa ia ingin berkahwin lebih dari 1 , tetapi isterinya membenarkan nya walaupun pahit baginya kerana ajal jodoh bukan dapat ditentukan oleh manusia tetapi pencipta kita yang maha Agung
 
Puas aku mencuba.... menepis semua.. dugaan....
Malah ada yang anggap.... aku lupa daratan......
Peritnya aku lalui.... kemelut yang panjang.....
Hingga ke saat ini ku tidak ketentuan........

Wanita manakah.... sanggup berkongsikan kasih....
Walau madu bagiku..... tapi hempedu bagimu......
Terkadang harus terima.... suratan darinya...
Tidak salah kalau kasih dibahagi seadilnya........

Telah........ kufikir sedalamnya.........
Untuk membuat keputusan..... harus aku berterus terang.......
Jujur dalam perbuatan.........

Dan....... jatuh airmataku.......
Mendengar pengakuan ikhlasmu.......
Sanggup bersaudarakan  dia........ walau hakikatnmya
Hatimu terluka...

Telah........ kufikir sedalamnya.........
Untuk membuat keputusan..... harus aku berterus terang.......
Jujur dalam perbuatan.........

Dan....... jatuh airmataku.......
Mendengar pengakuan ikhlasmu.......
Sanggup bersaudarakan  dia........ walau hakikatnmya
Hatimu terluka...

Moga suatu hari.... sembuhlah luka......
Dan kembali ceria... walau hati... aku ini
Milik.... engkau dan dia .......

Moga suatu hari.... sembuhlah luka......
Dan kembali ceria... walau hati... aku ini
Milik.... engkau dan dia .......
 

Telah........ kufikir sedalamnya.........
Untuk membuat keputusan..... harus aku berterus terang.......
Jujur dalam perbuatan.........
 

Dan....... jatuh airmataku.......
Mendengar pengakuan ikhlasmu.......
Sanggup bersaudarakan  dia........ walau hakikatnmya
Hatimu terluka...

Moga suatu hari.... sembuhlah luka......
Dan kembali ceria... walau hati... aku ini
Milik.... engkau dan dia .......
Dan kembali ceria... walau hati... aku ini
Milik.... engkau dan dia .......

1 ulasan :